Remiss till plastik...

En kommentar
Så kom kallelsen som jag tjatat om - kallelsen till plastikkirurgin. Helt plötsligt känner jag mig inte redo. Huden ömmar - det är rött och svullet. Och jävligt. Jag vill inte ha nån som ska töja och fixa därunder huden nu. Inte heller är mina gentester avklarade. Inte alls faktiskt - de blodprover som togs i början av juli har skickats vidare till en forskningstudie och är helt avanonymiserade. Ingen nytta för mig med andra ord. Jag behöver nya tester för att utröna ärftligheten och för det behövs godkännande av min släkt som gjorde en utredning för över tio år sedan. Halleluja! Nåväl. Alla papper är inskickade men jag tror inte att det kommer synka med min tid i januari. Tänk om de hade gjort rätt från första början i juli när jag lämnade mina blodprover. En får vara glad att man lever och att det inte var av allvarligare karaktär...
 
1 Anonym:

skriven

Hej! Skönt att vara klar med strålning! Lite nyfiken var du bor? Anledning då i Gbg får man remiss till plastik ca 1 år efter behandling. Vid första besök hos plastiken sätts man i kö för op, där tiden är ca 1-2års tid... Verkar som det går fort om du nyss strålats och har tid till plastik i jan? Kramar

Svar: Hej! Jag bor i Uppsala. Jag vet inte om det är avgörande att jag inte har fått cytostatika, endast strålningsbehandling. Jag har stressat på för att få remiss från första början då jag visste att jag ville ha rekonstruktion. Nu är jag inte säker på när det faktiskt blir tid för plastik men som jag förstod det så är det onkolog som remitterar alla till plastik ca 3 mån efter slutförd strålningsbehandling. Men som sagt - jag slapp cyto pga att min cancer var i så tidigt stadium. Kram.
supertits.blogg.se