Placebotutte...

2 kommentarer
Oh Joy! Bokade just tid för utprovning av min nya bröstprotes. Direkt efter operation får man en temporär - "one size fits all"style. En hemsk otymplig sak med ull-fluff i fyllningen som man kan justera mängden/storlek på efter egen smak. Denna augusti som levererat högsommarvärme & denna ull-tutte har inte alls varit kompatibla. Mestadels har jag låtit bli den, men vissa dagar vill man inte se sådär "stympad" ut. Särskilt inte nu då vätskan i bröstet efter operationen sjunkit undan och det är så påtagligt att jag för stunden är ett bröst kort. 

Tänk vad annorlunda aktiviteter jag planerar för stunden - det trodde jag aldrig i början på denna sommar. Livet tar oss ut på oanade äventyr. ❤️


 
1 Ida:

skriven

Hittade just din blogg och blev så ledsen när jag såg att den här jävla sjukdomen har drabbat även dig. Min mamma har cancer och jag har alltså fått uppleva den förbannade sjukdomen som anhörig. Vi säger fuckcancer och kämpar tillsammans! <3

Svar: Hej Ida! Tack för att du dela med dig - ibland känner jag mig så ensam med alla mina tankar & funderingar. Jag hoppas att vi kommer genom detta starkare än nånsin, och att det vi går igenom leder till nåt framsteg vad gäller botemedel. Har du kollat om du bär genen? Kram din Instakompis Lillaa!
supertits.blogg.se

2 Ida:

skriven

<3 Jag har kollat och jag bär inte på genen, äggstockscancer är det som drabbat min mamma. Men jag går regelbundet och kollar hos en fantastisk gynekolog på Sophiahemmet bara för att vara säker.

Hittade en knöl i bröstet för ett tag sedan men det visade sig vara en fettknöl som de sög ut men den väntan innan provsvaren kom var hemsk.

Stor kram fina du!<3

Svar: Åh, vad bra. Ja, denna sommar har inneburit en hel del väntan och ovisshet för mig och min familj så jag vet vad du menar. Håller alla tummar & tår för din mamma! <3 Hur mår hon nu?
Min syster fick bröstcancer när hon var 30 - jag var då 29 och väntade barn. Självklart har jag anat att det fanns en god sannolikhet att även jag skulle drabbas, men ändå inte. Jag har ännu inte fått svar på mitt gentest, men det lutar åt positivt svar där.

Kram till dig - du strålar verkligen. :-)
supertits.blogg.se