Å andra sidan...

Kommentera
Det här är väl ändå bästa sortens cancerblogg - en blogg med förmodad Happy Ending. Det är klart att det inte finns några garantier för framtiden men det gör det inte för någon jag känner. Drygt två år efter ett galet tråkigt besked som jag verkligen inte hade förberett mig för kan jag konstatera att allt har gått bra. Med all sannolikhet kommer det gå bra även för dig som just fått din diagnos. Sverige är i världsklass när det gäller bröstcancer & sjukvård kring den. Det hela kokar dock ned till att du själv måste ta ansvar för att klämma och känna på dina bröst för att upptäcka ev. knölar och ojämnheter. Det gjorde inte jag, men jag hade turen att precis tajma in ett besök på mammografin. Ett par månader hade nog förändrat utgången. Och du, din ålder har ingenting med bröstcancer att göra. Du kan få den som både ung och gammal så att vänta på kallelse till mammografi är ingen garanti. Håll koll - allt kommer att gå bra!