Darins brorsa = plastikkirurg?

3 kommentarer
Döm om min förvåning när Darin's (Idolartist) brorsa tog emot maken och mig på plastikkirurgen efter en timmes försening. Jag tror att jag läste hans namnskylt en trettioelva gånger för att verkligen kolla vad han hette. Ändå minns jag inte namnet på honom. Men det var INTE Darins brorsa utseendet till trots. Han var junior och hade en senior läkare med sig som side-kick. Mötet gick ut på att reflektera över den information jag fått från onkogenetiska - inget tyder på att jag är bärare av canceranlag. Det tog inte många minuter innan jag beordrades att ta av mig på överkropp och dra ned jeansen. Jag tycker nog ändå att jag har härdats och att jag borde vara stålsatt vid detta lag - men nä. Två plastikkirurger satt på varsin stol en halvmeter framför mitt blottade jag och tittade på mig som om jag vore ett stycke kött. Eller en klump lera för dem att modellera på. Och såklart är det deras uppgift vilket jag såklart är tacksam för.

Mitt hull besiktigades handgripligen och de resonerade sinsemellan medan jag stod där. Rakt upp och ned. Länge. Lilla jag kände mig ganska trasig, ynklig och utsatt. Till slut fick jag ställa frågan: -Är det OK om jag tar på mig kläderna och sätter mig ned?

Diskussionen mynnade ut i en överenskommelse om att jag vill gå vidare med de tuffa operationerna - dubbelsidig diep lambå. Vad det innebär får bli ett eget inlägg.

Nu väntar utlåtande från bröstkirurgen som formellt ska godkänna ingreppen och därefter datortomografi för att kontrollera blodkärlen i min buk.

Be right back!
 
1 Syster:

skriven

nä usch, det vänjer man sig aldrig vid. Å andra sidan tyckte jag det var värre att visa mig utan peruk, allas medlidande och sorgsna blickar. Känslan av se så sjuk ut å ändå känna mig så frisk, konstigt!

2 Syster:

skriven

nä usch, det vänjer man sig aldrig vid. Å andra sidan tyckte jag det var värre att visa mig utan peruk, allas medlidande och sorgsna blickar. Känslan av se så sjuk ut å ändå känna mig så frisk, konstigt!

3 Anne:

skriven

Skit att vi tvingas gå igenom allt detta, systra mi.