Mot 2016...

Kommentera
Nu är snart detta år slut. Ett år med en helt oväntad cancerdiagnos som vände upp och ned på vår värld. Det har gått fem månader sedan jag opererades och huden har läkt hyggligt bra. Psyket har hängt med i samma takt, tack och lov. Jag har nu kallelse till plastikkirurgi i januari men jag vet inte ännu hur framtiden ser ut.
Min tanke nu är att försöka återställa kroppen till ett hyggligt skick - innan cancerbeskedet hade jag påbörjat träning med MammaFitness. Jag orkade inte riktigt i mål - av anledningar jag inte kände till just då. Men som jag blev varse.

Sedan beskedet har kroppen inte fått arbeta fysiskt i någon större utsträckning. Det psykiska har fått sin beskärda del, det ska gudarna veta. Nu är tiden kommen till att samla ihop spillrorna av mig för att komma i form inför kommande operationer. Det lär bli ett par stycken och kanske av ganska omfattande grad. I slutet på januari är jag kallad på besök hos både onkolog och plastikkirurgen så framtiden är snart utstakad och betydligt klarare.

Jag har svårt att se mig checka ut från bröstcancerpatient-statusen men jag hoppas innerligt att mina operationer kommer föra med sig detta. Att jag inte längre behöver tänka på att gömma mig/skyla mig för omgivningen. Att jag ska se "normal" ut. Det som kändes helt normalt i våras är plötsligt inte alls särskilt normalt i min värld.