Nytt år... nya bröst?

Kommentera
Så ramlade vi in i år 2016. Året som vi har sjukt mycket förväntningar på... kanske för att 2015 inte alls levererade. När man har haft ett trist år är det ganska självklart att önska att det nya året blir allt annat än det år som varit - så även hos oss. Jag/vi har inga andra önskningar. Låt oss ta igenom detta år så smidigt som det bara går utan några tråkiga besked. Vi vet att jag ska opereras - korrigerande plastikoperationer... men utöver det hoppas jag det blir ett lugnt år. Inga bakslag. Bara ett sådant där normalt år som vi hade innan jag fick cancer. När allt var "som vanligt".

Min ärftlighetsutredning har inte kommit någon vart så jag vet ännu inte om jag är bärare av cancergenen. Allt har varit på mitt initiativ och jag har nyss ringt och tjatat för att få en utredning. Det senaste beskedet jag fick var att det inte finns några tider förrän i februari. Prover som skulle ha tagits efter sommaren. Klantig läkare som inte fattat något kan vi tillskriva denna avsaknad av besked.

Nästa vecka väntar återbesök hos onkologen, veckan därefter tid hos plastikkirurgen för info och besök om operation.

Välkommen 2016 - nu ser vi till att rocka!