Framsteg...

En kommentar
I veckan som gick träffade jag en av mina kirurger för mitt första återbesök efter rekonstruktionen. Den tjeckiska läkaren som jag fattat tycke för. Han log stort när han såg mig och sen kom tuschpennan fram. Han ritade raskt upp lite streck på min kropp om korrigeringar han önskade göra. Ett bröst ska lyftas och sen ska det avlägsnas lite skavanker vid midjan. Vid en rekonstruktion med kroppsegen vävnad avlägsnas det en hel del vävnad vid magen. I mitt fall ganska mycket eftersom två nya bröst skulle skapas. Naveln rök men jag fick en ny. Men när de syr ihop buken efter ingreppet så uppstår det små änglavingar på varje sida om midjan. Inget man kan fixa bort med träning eller så... så jag är oerhört tacksam för att dessa veck nu ska försvinna. Det blir som en liten fettsugning för att få skarven att bli jämn.

Utöver ovan sagda väntar mig nya bröstvårtor och pigmentering av dem. Allt ovan kommer att ske med lokalbedövning och jag är inte det minsta orolig. Har man gjort det ingrepp jag frivilligt gjorde i höstas så är spärrarna redan passerade. Det ska bli så skönt att bli klar med allt. Sen väntar... livet.
 
1 Syster:

skriven

Låter som att du blev nöjd med besöket? Då är det bara att börja plöja nätet efter sommarens bikini.

Svar: Mhmm. Det blir en bikkis med höga kanter och trosa som går sjukt högt upp över magen för att dölja alla ärr. ;-)
supertits.blogg.se