Den där väntan...

Kommentera
Jag är har klarat av min rekonstruktionsoperation och jag har visat upp mina sår hos plastiksköterskan. Och nu? Jag väntar fortfarande på tid för återträff efter operation. Jag hade en tid 8 december men den fick bokas om då min kirurg fick en spännande operation att delta i. Kontaktsköterskan som avbokade tiden sa att det inte var till min nackdel att det drog ut på tiden då brösten skulle få tid att "hänga ut sig". Sedan dess har jag inte hört något. Mina bröst fortsätter att utnyttja gravitationen men jag känner att jag är redo att få ett utlåtande efter operationen. Ska de se ut så här? Är det okej att de inte är symmetriska? Hur mycket får man kräva som "tacksam jävla cancerpatient!? Inte vet jag. Om jag fick önska hade jag gärna puffat ihop dem och gjort ett lyft - mina original var ganska "pigga" så nåt sånt hade väl känts fint. Men... jag vet som sagt inte vad som är okej att begära. Jag gör det jag brukar göra... avvaktar. Ser om nån hör av sig. Om inte tenderar jag att brisera och med den äran. Buller och brak! Fan oxå att man måste vara om sig och kring sig när man är sjuk och sårbar. Alla är inte som jag - sådana som härjar och undrar vad f-n som pågår. Inte så värst nöjd men ändå tacksam...